Bienvenue mars. Raw macarons

March 03, 2013 Sam 2 Comments


In sfarsit, macarons au sosit! Unde? La mine in bucatarie :) Si nu oricare macarons, ci bineinteles varianta cruda (raw).


Vreau sa va spun ca dintotdeauna m-au atras, erau ca o perceptie enigmatica ce ma poftea in lumea lor. E o stare pe care inca o traiesc de fiecare data cand le zaresc si poate acest simtamant se produce din pricina slabiciunii mele fata de orasul Paris... orisicum eu, neclintit, pot afirma ca le indragesc. Atat forma lor, gustul cat si culorile sunt de-a dreptul ademenitoare. Nu credeti? 
De aceea, va marturisesc solemn, in clipa in care voi calca pe ulitele Parisului, printre altele, voi cerceta si voi cotrobai pana voi surprinde locuinta consacratelor macarons si anume, "laboratorul" Ladurée.


Aceste mici si rotunde prajituri, crocante la exterior, netede si moi la mijloc, realizate din migdale si zahar, sunt creatia cea mai faimoasa a lui Ladurée. 
Povestea lor incepe cu Pierre Desfontaines, var de gradul doi al lui Louis Ernest Ladurée care, la inceputul secolului XX a avut primul gand de a lua doua cochilii Macaron si de a le imbina cu o umplere delicioasa Ganache. (Sursa)
In prezent ele se numara pretutindeni, este o modalitate omniprezenta de a fi servit in stil parizian.
Asadar, conchid in soapta, ele, pentru mine sunt evocarea vie a Parisului, reflectand si personificand in fantezia mea, celebrul oras. 

Lasand deoparte slabiciunea mea, va prezint varianta raw a acestor marunte, dar legendare prajiturele. Ah, nu inainte de a preciza ca varianta raw depistata pe internet este realizata cu ajutorul unui deshidrator, iar eu neavand unul m-am vazut cumva stramtorata in a sonda o noua varianta :) Astfel, impetuos am trecut la treaba. Rezultatul? O delicatesa subtila. 
Pentru cei care se afla in situatia mea - fara deshidrator - va invit cu drag sa savurati cremozitatea acestei variante, deocamdata mai accesibila insa, deosebit de gustoasa.


INGREDIENTE:
- 1 cana migdale decojite (inmuiate inprealabil peste noapte)
- 1 1/2 lingura miere
- esenta de vanilie
- 1 lingurita ulei de cocos
- 1/2 cana fructe de padure congelate

INSTRUCTIUNI:
Adaugati toate ingredientele, cu exceptia fructelor de padure, in blender si mixati pana devine o pasta cremoasa. 
Asezati compozitia in formele dorite (eu am folosit forme rotunde, mici din silicon) si puneti la congelator pentru aproximativ 1-2 ore.
Daca in momentul savurarii fructele erau deja congelate, scoateti-le cu putin inainte, pisati-le cu o furculita si intindeti compozitia (aspect de gem) peste crema de migdale urmand ca deasupra sa asezati cealalta parte a cremei, devenind astfel un sandwich.


Bienvenue, mars!
Bine ai venit, martie!

English recipe (click on the picture to enlarge)

Bon appétit!

2 comments:

  1. Excelenta idee! Nu am mai vazut raw macaroons pana acum. Iar astea arata atat de delicate si delicioase!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc! Chiar le recomand cu caldura.

      Delete

Leave a thought, a reflection or a wish: