Summer organic salad. Salata organica de vara

May 20, 2013 Sam 0 Comments


Am revenit cu o salata atat de gustoasa, usor de realizat si desigur, atat de sanatoasa incat pot afirma cu vehementa ca serile mele de vara, intr-un mod atat de simplu, s-au limpezit, cel putin cat dainuie prezenta indragitelor capsuni :)

De ce salata organica? Pentru ca nu implica produsele sintetice moderne precum: pesticide sau fertilizatori chimici. Si mai ales, pentru ca alimentele organice nu sunt prelucrate cu ajutorul solventilor industriali, iradiere sau aditivi alimentari chimici.



Asadar, precum am mentionat si in alte randuri, va incurajez si va recomand tot ceea ce este simplu, genuin si elementar. Go organic! Este primitiv poate, pentru unii, dar este cel mai sanatos, nu provoaca adictii sau boli cronice precum produsele alimentare moderne. Ah, si v-am spus ca e delicios? 

E posibil ca la inceput, dupa multi ani de arome sintetice, sa nu agreati gustul natural, bunaoara experienta mea in urma cu un an. Insa, daca ramaneti deschisi si curiosi, pe parcurs veti surprinde miresme nemaiintalnite ori demult adormite.

Ce se vor amesteca in viata voastra devenind companioane nestinse. Deoarece in clipa intalnirii cu energia, cea adevarata si desavarsita precum a unui copil, admiratia starnita de aceasta are insusirea de a impresiona puternic.

Oamenii, din pacate, se amagesc si se aclimatizeaza cu stari aparent normale (oboseala dupa masa, melancolie etc.), cu tulburari digestive (gaze, arsuri la stomac, crampe, balonari, constipatie, hemoroizi, colita etc.) crezand ca e firesc ca o masa sa produca disconfort gastric.

Insa, permiteti-mi sa va spun, gazele, de pilda, sunt efecte ale combinarii gresite a alimentelor (despre combinarea alimentelor gasiti aici). Asadar, eu va fac cunostinta cu aceasta salata de vara si voua nu va ramane decat sa verificati. Vestesc ca inaintez o convingere unde va lipsi disconfortul.


INGREDIENTE:
- 1 avocado bio (bine copt - sa intre degetele in el)
- 1 cana capsuni (din piata sau in cazul meu, din gradina buncii)
- 1 lingurita seminte de mac
- 1 lingurita ulei de cocos
- frunze de menta pentru ornat (optional)

Nota: avocado-ul e de dorit sa aiba consistenta moale. Pastrati-l langa un mar sau o banana pentru a grabi coacerea.

INSTRUCTIUNI:
Decojiti coaja avocado-ului, scoateti samburele si taiati felii.
Spalati capsunile si in functie de preferinta le taiati sau le lasati intregi. 
Adaugati uleiul de cocos, semintele de mac si serviti imediat.

Pofta buna!
Va doresc o saptamana minunata!


English recipe (click on the picture to enlarge)


0 commenti:

Leave a thought, a reflection or a wish: